סוף למאבקים? "איחוד מוקדי החירום" אושר בוועדת השרים

איתי גדסי No Comments on סוף למאבקים? "איחוד מוקדי החירום" אושר בוועדת השרים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום והוא צפוי לעבור השבוע בקריאה טרומית בכנסת

צילום: Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת השרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת חוק 'מוקד 911' של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לאיחוד מוקדי החירום בישראל. הצעת החוק תעלה ביום רביעי למליאת הכנסת בקריאה טרומית.

לפי ההצעה, במילוי תפקידיה נותנת אגודת מגן דוד אדום בישראל שירותי עזרה ראשונה ובין היתר מפעילה לשם כך כוננים. מלבד מד"א יש עוד ארגוני עזר, כגון עמותת 'איחוד הצלה', שמטרתם מתן טיפול רפואי ראשוני ואף הם מפעילים כוננים לשם כך. הכוננים של מד"א ושל ארגוני העזר נותנים טיפול ראשוני מציל חיים.

בשל חשיבות פעילות הכוננים ונחיצות שיתוף הפעולה והתיאום בין מד"א לארגוני העזר לעניין מערך הכוננים, מוצע להסדיר את פעולתו של מוקד חירום רפואי לאומי שיאחד את פעילות הזנקת הכוננים, ולייעל את שיתוף הפעולה והסנכרון בין מד"א לארגוני העזר בעניין הזנקת הכוננים ובעניין הפעלתם במקצועיות במטרה להציל חיים.

הצעת החוק אושרה להכנה לקריאה ראשונה בכנסת הקודמת תחת יו"ר ועדת הבריאות דאז עידית סילמן ולא קודמה בשל התפזרות הכנסת וכעת זה מובא לאישור מחדש בכנסת הנוכחית.

ח"כ משה גפני מסר: "מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים במדינת ישראל והזנקת כוננים לשם מתן עזרה ראשונה וטיפול רפואי ראשוני הם נדבכים משמעותיים במערך העזרה הראשונה במדינת ישראל. ואולם, פעילות מוקדי החירום ומערך הכוננים לא הוסדרה עד היום בחקיקה ראשית".

ב"איחוד הצלה" בירכו על אישור החוק. מנכ״ל איחוד הצלה, אלי פולק: ״כארגון אשר חרט על דגלו את המטרה הנעלה של הצלת חיי אדם, אנו מוצאים את עצמנו נאבקים למען הסדרת המידע מציל החיים, בכדי שיגיע בזמן אמת לאנשי הרפואה ברחבי הארץ. אנו מברכים על אישור החוק היום בוועדת השרים לעניני חקיקה, למרות כל הניסיונות של גורמים כאלה ואחרים למנוע זאת.

"אני רוצה להודות ליו״ר ועדת הכספים חבר הכנסת הרב משה גפני שהעלה את החוק לוועדה, לשרה להגנת הסביבה הגברת עידית סילמן וליו״ר ועדת השרים לעניני חקיקה שר המשפטים יריב לוין, על הדחיפה לאישור החוק החשוב הזה בפה מלא".



0 תגובות